L’incroyable histoire de MrBeast

Het ongelooflijke verhaal van MrBeast

MrBeast, 's werelds meest gevolgde maker, is niet langer tevreden met het internet: hij neemt ook zijn intrek in de schappen van supermarkten! Ontdek hoe dit wereldwijde fenomeen entertainment, verwennerij en geniale marketingstrategie combineert.
La star de NBA Stephen Curry Je leest Het ongelooflijke verhaal van MrBeast 3 minuten Volgende Hoe heeft Red Bull de sportwereld veroverd?

Hij is jong, ambitieus en breekt alle records. MrBeast is nog maar 27 en heeft zich gevestigd als de meest invloedrijke contentmaker ter wereld, met honderden miljoenen abonnees en miljarden views. Achter zijn spectaculaire video's en buitensporige uitdagingen schuilt een formidabele strategie. In slechts een paar jaar tijd heeft James Donaldson (echte naam) zijn passie voor YouTube omgezet in een gigantisch imperium. En vandaag vestigt dit Amerikaanse fenomeen zich in Frankrijk met enkele onwaarschijnlijke samenwerkingen en de exclusieve lancering van zijn chocolademerk Feastables.

In 2012 begon hij op 13-jarige leeftijd aan zijn YouTube-avontuur met het kanaal “MrBeast6000”. Beetje bij beetje werd hij een ster, vooral dankzij rake formats zoals “Doneer $1.000 aan de daklozen” (6,6M) en “Lees het langste Engelse Word-document (190.000 tekens)” (35M).

In 2020 won hij voor het eerst de prijs Creator of the Year bij de Streamy Awards, een onderscheiding die hij tot 2023 onafgebroken in handen had.

MrBeast liet zijn video's al snel vertalen in verschillende talen, waaronder Spaans, Frans, Arabisch en Russisch. Daarom werd hij in 2023 geselecteerd als een van Time magazine's 100 meest invloedrijke mensen ter wereld.

In de loop der jaren is zijn content steeds spectaculairder geworden, vaak met kostbare en over-the-top producties. Tot zijn meest virale video's behoren “Ik heb 100 miljoen knikkers in de tuin van mijn vriend gelegd” (232M), “Een 24-karaats gouden biefstuk gegeten” (156M) en “Reusachtig Monopolyspel met echt geld” (128M). Maar de populairste video is de levensgrote recreatie van de uitdagingen in de Netflix-serie “Squid Game”. Deze video is maar liefst 788 miljoen keer bekeken.

Een paar jaar geleden besloot MrBeast om naast zijn YouTube-video's ook een chocolademerk te lanceren. Het heet “Feastables”. In 2024 genereerde zijn merk meer dan 20 miljoen dollar winst. Datzelfde jaar noemde Forbes hem de best betaalde YouTube-creator, met een geschat fortuin van 550 miljoen dollar.

Begin 2025 tekende Carrefour Frankrijk een exclusief partnerschap voor zes maanden om Feastables in hun winkels te verdelen. Een eerste marketingactie werd ook gelanceerd in de winkel van Chambourcy (Ile-de-France), met de verschijning van MrBeast. Deze marketingstrategie ging gepaard met een samenwerking met verschillende Franstalige contentmakers, waaronder Mastu, FastGoodCuisine en Joyca.

MrBeast proeft bijvoorbeeld typisch Franse gerechten samen met FastGoodCuisine en zet zijn chocoladerepen in de kijker terwijl hij escargots, croques-monsieur, enz. en chocolade eclairs ontdekt, gemaakt met zijn eigen repen, door chef-koks Xavier Pincemin (winnaar van Top Chef 7) en Nina Métayer, gekroond tot beste patissier ter wereld in 2024.

Zijn verovering van Frankrijk is nog maar net begonnen... en het is een veilige gok dat hij nog meer verrassingen in petto heeft.

Feastables producten op My American Shop

  • Mr Beast Feastables Chocolate Peanut Butter
  • Mr Beast Feastables Chocolate Almond
  • Mr Beast Feastables Chocolate Bar Crunch