Vaak gestelde vragen

Vaak gestelde vragen

Contacteer ons

Hoe neem ik contact op met de klantenservice?

U kunt contact met ons opnemen via e-mail hier op hello@myamericanshop.com, wij zullen u binnen 24 tot maximaal 48 uur antwoorden. 

Ik heb een e-mail gestuurd naar hello@myamericanshop.com, wanneer krijg ik een antwoord?

Wij antwoorden binnen 24 tot 48 uur, met uitzondering van weekends en feestdagen, wanneer wij uw bericht de volgende dag zullen controleren. Onze servicemanagers zullen hun uiterste best doen om u te helpen.

Levering

Aan welke landen leveren wij?

Wij willen de My American Shop-ervaring delen en daarom leveren wij overal in Frankrijk, België maar ook in Luxemburg en de rest van de wereld.

Wat zijn de leveringstermijnen en -kosten?

Leveringsvoorwaarden variëren naargelang de vervoerder die u kiest.

  • Thuis met Colissimo (Frankrijk) -6,99€ : levering binnen 4 tot 6 werkdagen voor elke bestelling geplaatst voor 13u (behalve zaterdag/zondag en feestdagen)
  • Point Relais met Mondial Relay (Frankrijk) - 4,99€ : levering binnen 5 tot 7 werkdagen voor elke bestelling geplaatst voor 13u (behalve zaterdag/zondag en feestdagen)
  • Thuis met Bpost (België) - € 5,79: levering binnen 2 tot 4 werkdagen voor alle bestellingen geplaatst vóór 13u (uitgezonderd zaterdag/zondag en feestdagen)
  • Point Relais met Mondial Relay (België) - € 4,59: levering binnen 3 tot 4 werkdagen voor alle bestellingen geplaatst vóór 13u00 (behalve op zaterdag/zondag en feestdagen)
  • Thuis met Bpost (Luxemburg) - € 7,99: levering binnen 2 tot 4 werkdagen voor alle bestellingen geplaatst vóór 13u (behalve op zaterdag/zondag en feestdagen)
  • Point Relais met Mondial Relay (Luxemburg) - 4,99€ : levering binnen 3 tot 4 werkdagen voor elke bestelling geplaatst voor 13u (behalve zaterdag/zondag en feestdagen)

De levertijden zijn slechts indicatief.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

U kunt uw bestelling volgen door direct naar uw klantenaccount te gaan, tabblad "uw bestellingen" wanneer u inlogt op uw klantenaccount.

U hebt ook de traceerinformatie per e-mail ontvangen.

Waarom is mijn bestelling nog niet aangekomen?

Controleer de gekozen leveringsoptie bij het valideren van uw bestelling en de termijnen voor het plaatsen van de bestelling. Om de leveringstermijnen te controleren, gelieve de rubriek "Bestelling en levering" en "Wat zijn de leveringstermijnen en -kosten? Als de aangegeven leveringsdatum nog niet is verstreken en u een e-mail hebt ontvangen ter bevestiging van de verzending van uw bestelling, dan is uw pakket onderweg :)

Het is voor ons echter niet mogelijk om uw pakket te zoeken of te lokaliseren als de geschatte leveringsdatum nog niet is verstreken.

In zeldzame gevallen kan er tijdens het vervoer een incident met het pakket gebeuren. Indien de geschatte levertermijn met meer dan 4 dagen is overschreden, gelieve de bestelgegevens te verzamelen om contact op te nemen met onze klantendienst.

Waarom werd mijn bestelling geannuleerd?

Als u een e-mail hebt ontvangen waarin staat dat uw bestelling is geannuleerd, spijt ons dat zeer. Dit betekent dat een of meer van de producten in uw bestelling het slachtoffer zijn geworden van het succes en helaas niet meer leverbaar zijn. In dat geval ontvangt u een automatische annuleringsmail waarin de terugbetaling van de bestelling wordt bevestigd via dezelfde betaalwijze die bij de aankoop werd gebruikt (kredietkaart of PayPal). Terugbetalingen per creditcard kunnen tot 72 werkuren duren, terwijl terugbetalingen via PayPal onmiddellijk gebeuren.

Ik wil mijn bestelling wijzigen of annuleren

Helaas is het voor ons niet mogelijk om één of meerdere artikelen aan uw bestelling toe te voegen of te verwijderen.

Ik heb een fout gemaakt in het afleveradres, kan ik het wijzigen?

Als u een verkeerd afleveradres hebt opgegeven, kunnen wij dit mogelijk nog wijzigen, afhankelijk van het feit of uw bestelling al dan niet door het magazijn is verwerkt. Als het al geregeld is, kunnen we het niet meer veranderen, maar als u sneller bent dan buzz kunnen we het zonder probleem bijwerken. Aarzel niet om contact met ons op te nemen via hello@myamericanshop.com om ons snel te informeren.

Er is een fout in de inhoud van mijn bestelling

Wij willen dat u volledig tevreden bent met de inhoud van uw pakje, en dat de verrassing werkt! Onze bestellingen worden zorgvuldig met de hand voorbereid en soms worden er fouten gemaakt, hetgeen wij ten zeerste betreuren.

Zodra wij uw klacht hebben ontvangen, zal onze klantendienst uw verzoek zo spoedig mogelijk behandelen.

Moet ik douanekosten betalen?

Als u in Europa woont, hoeft u geen douane- of andere kosten te betalen.

Heeft My American Shop een fysieke winkel?

Op dit moment wijdt ons team zich volledig aan onze online winkel om u nog beter tevreden te stellen!

We hebben nog geen fysieke winkel, maar we denken erover...

Betaling

Welke betaalmethoden worden aanvaard?

U kunt online betalen met een kredietkaart: wij aanvaarden CB, Visa, Mastercard, Maestro, Bancontact, prepaid kaarten (CB, Mastercard, Visa) alsook American Express kaarten, of via het PayPal-platform.

Wij aanvaarden echter geen betalingen per cheque of overschrijving.

Zijn de betalingen veilig?

Wij werken met een internationale bankgroep (BNP Paribas) en twee bedrijven die gespecialiseerd zijn in internettransacties (Paypal en Mollie) die al uw bankgegevens versleutelen. Het is onmogelijk, zelfs voor een hacker, om uw bankkaartnummers te achterhalen.

Ik heb een couponcode, hoe kan ik die gebruiken?

Na het valideren van het mandje vindt u aan de rechterkant een vakje, "promo code", waarin u de promo code moet invoeren. Om het te valideren, klik je gewoon op "toepassen". Vergeet niet te controleren of de code in aanmerking is genomen voordat u uw bestelling valideert.

Product

Het product dat ik zoek is niet meer in voorraad, wanneer komt het weer terug?

Ondanks het harde werk van ons geweldige inkoopteam bij My American Shop, kan het gebeuren dat we het product dat u zoekt niet op voorraad hebben.

Wij nodigen u uit uw e-mailadres achter te laten bij het (de) desbetreffende product(en) om een e-mail alert te ontvangen wanneer het artikel weer op voorraad is bij My American Shop. Dan kunt u het snel kopen!

Het product dat ik kocht is verlopen

Mijn Amerikaanse winkel verkoopt alleen producten met een houdbaarheidsdatum (BBD), aangezien dit het dateringssysteem is dat in de VS wordt gebruikt. Een UBD kan ook een MDD worden genoemd voor Minimum Durability Date (minimale duurzaamheidsdatum). Het is een aanbevolen consumptiedatum. In tegenstelling tot een houdbaarheidsdatum is een UBD geen vervaldatum maar een "ten minste houdbaar tot"-aanbeveling.

Producten waarvan de houdbaarheidsdatum is verstreken, zijn niet ongeschikt voor consumptie. Ze kunnen legaal worden verkocht en geconsumeerd zonder enig gezondheidsrisico.

Meer informatie over uiterste gebruiksdatums (UBD) en minimale houdbaarheidsdatums (MDD) vindt u op de website van de administratie: door hier te klikken.

Gratis levering

Vanaf €39 in Nederland en Belgïe in afhaalpunt en thuis vanaf 100€

Klantenservice

We helpen je van maandag tot vrijdag via e-mail

1ste Amerikaanse kruidenierswinkel

Je favoriete Amerikaanse producten staan op My American Shop

Beveiligde betaling

Paypal, Visa, Mastercard, American Express, Bancontact en Apple Pay.