Vind op de website van uw favoriete Amerikaanse winkel het beroemde Amerikaanse snoepgoed van het merk Skittles! 🤩
Skittles, het snoepje met de regenboog:
In 1974 werd dit fruitige en kleurrijke Amerikaanse snoepje geboren dankzij een Britse banketbakkerij. Pas in 1982 werden Skittles in de Verenigde Staten geproduceerd. Sinds 2008 worden Skittles beheerd door een dochteronderneming van Mars Incorporated. Het kleurrijke knikkertje is gemaakt van fruitgom in een suikeromhulsel en is te herkennen aan de in wit gedrukte letter "S" op het snoepje. Sinds 2019 heeft het merk geïnnoveerd door de Skittles zonder suikerlaag te creëren, ook wel Skittles Chewies genoemd. 🌈
Een korte terugblik op de geschiedenis ervan:
Skittles werden voor het eerst commercieel vervaardigd in 1974 door een Brits bedrijf. De naam van het Amerikaanse snoepje, Skittles, komt van het gelijknamige sportspel, genoemd naar de gelijkenis van het snoepje met de voorwerpen die in het spel worden gebruikt. Zij werden in 1979 voor het eerst in Noord-Amerika geïntroduceerd als geïmporteerd snoepgoed. In 1982 begon de binnenlandse productie van Skittles in de Verenigde Staten. 🇺🇸
Op 2 maart 2009 lanceerde Skittles een webmarketingcampagne waarbij de officiële website een kleine overlay werd met opties om verschillende sociale mediasites in het hoofdgedeelte weer te geven, waaronder het officiële YouTube-kanaal, een Facebook-profiel en een Twitter-account. 💙
Skittles marketing is bekend geworden om zijn cutting-edge virale marketing technieken, met name in relatie tot de Super Bowl. In 2018 produceerde het een Super Bowl-advertentie die slechts door één persoon werd gezien. In 2019 voerde het een pre-Super Bowl campagne met Skittles Commercial: The Broadway Musical, die één keer speelde in de Town Hall van New York City. 🍬
In 2016 kreeg Skittles te maken met controverse toen het de kleur van het snoepje tijdelijk veranderde van de karakteristieke regenbooglook naar wit ter ondersteuning van de Pride-maand, LGBT-rechten en London Pride. The Wrigley Company, een apart representatief onderdeel van het merk Skittles, produceerde de kleurloze snoepjes in beperkte oplage. De verpakking van Skittles met regenboogthema werd ook tijdelijk aangepast om het achromatische snoepgoed binnenin aan te vullen. Op de achterkant van elke monochrome verpakking zette de Wrigley Company een verklaring voor de marketingbeslissing van het bedrijf: Het is een beetje lastig, maar we gaan toch de regenboogkleurige olifant in de kamer aanpakken. Jij hebt de regenboog... wij hebben de regenboog... en meestal is dat prima.
Zin om je op de regenboog te storten?
Nu een hoofdbestanddeel van het Amerikaanse snoepgoed, kijk in onze Amerikaanse online supermarkt voor veel versies van Skittles! Mis niet de beroemde Skittles Sours, de Tropical Skittles met exotische vruchten of de niet-suiker versie van Skittles: de Skittles Chewies! 😋